بهترین شیوههای انتقال اخبار ناگوار مبتنی بر تاب آوری
Resilience-Based Best Practices For Delivering Bad News
فهرست عناوین
بهترین شیوههای انتقال اخبار ناگوار مبتنی بر تاب آوری
در این مطلب بهترین شیوه های انتقال اخبار ناگوار مبتنی بر تاب آوری معرفی خواهیم کرد. امید است مورد استفاده مخاطبین رسانه ای این پایگاه اینترنتی واقع گردد.Resilience-Based Best Practices For Delivering Bad News
هدف را مشخص کنید
قبل از اینکه خبر ناگواری را ارائه دهید، باید روشن کنید که چرا این کار را انجام میدهید و قصد دارید به چه چیزی برسید. آیا اطلاع رسانی می کنید، متقاعد می کنید یا چیزی از مخاطبان خود درخواست می کنید؟ آیا می خواهید آنها موقعیت خاصی را درک کنند، بپذیرند یا اقدامی انجام دهند؟ دوست دارید بعد از شنیدن خبر چه احساس و فکری داشته باشند؟ با شناسایی هدف از اقدام خود، می توانید پیام و لحن تان را متناسب با خبر مربوطه تنظیم و از سردرگمی یا رنجش خودداری کنید.
کانال مناسب را انتخاب کنید
نحوه انتقال اخبار ناگوار نیز می تواند بر نحوه دریافت و درک آن تأثیر بگذارد. بسته به ماهیت و تأثیر اخبار، ممکن است بخواهید کانال دیگری را برای انتقال آن خبر انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر خبر فوری، حساس است یا افراد زیادی را تحت تاثیر قرار می دهد، ممکن است بخواهید از تماس چهره به چهره یا ویدیویی برای نشان دادن احترام و همدلی استفاده کنید. اگر اخبار کمتر انتقادی است یا به جزئیات بیشتری نیاز دارد، می توانید یک ایمیل یا یک گزارش مکتوب را برای ارائه وضوح و مستندات انتخاب کنید.
از زبان مناسب استفاده کنید
هنگام ارائه اخبار ناگوار، مهم است که صادق، مستقیم و محترم باشید. برای اطمینان از استفاده صحیح از زبان، سعی کنید به جای کلمات منفی از کلمات مثبت یا خنثی، به جای صدای منفعل از صدای فعال، به جای کلمات انتزاعی یا کلی از کلمات مشخص و خاص و به جای سرزنش یا متهم کردن از کلمات همدلانه و حمایت کننده استفاده کنید.
به عنوان مثال، به جای «قطع» بگویید «تغییر»، «تصمیم گرفتیم پروژه را به تعویق بیندازیم» به جای «پروژه به تعویق افتاد»، «ما باید بودجه خود را تا سه ماهه آینده ۱۰ درصد کاهش دهیم» به جای «ما با آن مواجه هستیم». مشکلات مالی” و “ما از تلاش و فداکاری شما قدردانی می کنیم” به جای “شما نتوانستید انتظارات را برآورده کنید”. بهترین شیوههای انتقال اخبار ناگوار مبتنی بر تاب آوری
زمینه و منطق ارائه دهید
یکی دیگر از راههای انتقال اخبار ناگوار مبتنی بر تاب آوری، ارائه زمینه و منطق برای موقعیت و تصمیم است. این موضوع می تواند به مخاطب شما کمک کند تا تصویر بزرگتر و دلایل پشت خبر را درک کند و احساس عدم اطمینان یا بی عدالتی نهفته در بطن خبر مربوطه را کاهش دهد. همچنین میتوانید چالشها و مشکلاتی را که اخبار ممکن است ایجاد کند تصدیق کنید و برای مخاطبان خود ابراز همدردی و قدردانی نمایید. با این حال، از بهانه آوردن یا جابجایی مسئولیت خودداری کنید، زیرا این امر می تواند به اعتبار و اعتماد شما آسیب برساند.Resilience-based best practices for delivering bad news
راه حل ها و جایگزین ها را ارائه دهید
یکی از مهمترین جنبه های انتقال اخبار ناگوار بر اساس تاب آوری، ارائه راه حل ها و جایگزین هایی برای آینده است. این موضوع می تواند به مخاطبان شما نشان دهد که شما فعال، خوش بین و متعهد به غلبه بر شرایط هستید و آنها را برای انجام همین کار ترغیب می کند. همچنین می توانید مخاطبان را دعوت به ارائه نظرات و پیشنهادات کنید و در صورت امکان آنها را در فرآیند تصمیم گیری مشارکت دهید. این وضعیت می تواند باعث شود آنها احساس ارزشمندی، احترام و قدرت کنند و مشارکت و مالکیت آنها را افزایش دهند.
رصد و پیگیری کنید
در نهایت، پس از انتقال اخبار ناگوار، باید وضعیت کلی مخاطبان خود را رصد و پیگیری کنید. این موضوع می تواند ثبات، قابلیت اطمینان و مسئولیت پذیریِ شما را به مخاطبین رسانه تان نشان دهد و شهرت و ارتباط عالی شما را با مخاطبانتان ایجاد کند. همچنین می توانید از این فرصت برای نظارت و ارزیابی تأثیر اخبار مربوطه استفاده کنید و در صورت نیاز، پشتیبانی و راهنمایی ارائه دهید.
شما همچنین می توانید هر دستاورد یا پیشرفتی را که ناشی از این موقعیت است شناسایی کنید و جشن بگیرید و همچنین یک فرهنگ مثبت و تاب آور را در تیم رسانه ای تان تقویت کنید. Resilience-Based Best Practices For Delivering Bad News